Follow your heart

Hockeysöndag, I love!

Kategori: Allmänt

Sov ganska länge idag, fast sen hade jag ingen lust att gå upp för sängen var så skön så jag låg kvar i två timmar och myste.
När jag till slut gick upp käkade jag ett par mackor och gjorde mig sedan iordning för dagen.
Först på schemat stod pizza med Fia fast det blev kebab för båda samtidigt som det kollades på Vem vet mest? Bra med lite allmänbildning!
Efter maten började vi vandra upp mot Lugnet men halvvägs så kommer Sofie och Sarah körandes så då fick vi åka med dom resten. Det var skönt för den där jäkla backen är så dryg och jag går den ändå nästan varje dag så.
Väl uppe på Lugnet så var det självklart dags för hockey. Idag hade FIF Nyköping på besök. Förväntade oss mer av Nyköping men dom imponera inte så mycket. Tyckte då att Falun var bättre faktiskt när dom var bra. Första perren var dom bra. Andra mindre bra men Nyköping gjorde inga under då heller så. I tredje var Nyköping lite bättre men sista minutrarna tyckte jag att Falun kom tillbaka och blev dom bättre. Tyvärr vann Nyköping ändå. 2-3 blev slutresultatet. Och jag kom nu på att domaren var bra idag, jag var inte arg på han någonting idag. Sen så kan jag ju hålla med kommentatorerna från JVM (tror att det var Chris Härenstam och Micke Renberg som snackade en del om detta då), att domarna borde släppa en del icing. Om spelarna t ex. jagar pucken och är den nära typ, då känns avblåsningarna så onödiga. Men men.
Sen hade jag, Fia och Emelie lite söndagsnöje genom att smida onda planer för vissa Borlängespelare. Falun har dom hemma på torsdag. Det var skojigt!
När jag kom hem kikade jag bara på tv och slappa och nu har jag försökt sova en tag men som vanligt när jag ska upp tidigt kan jag inte sova...
Men måste ta och försöka igen nu, Godnatt!

Kommentera inlägget här: