Follow your heart

Störande!

Kategori: Allmänt

I söndags såg jag någon som hade skrivit om Eurovision och när Turkiet och Israel hade börjat höra till Europa.
Då var jag självklart tvungen att kolla upp detta.
På Wikipedia står det att Israel hör till Asien så varför dom då är med förstår jag inte.
Turkiet är hör ju till båda, lika som Ryssland. Men det som var skumt var att när jag sökte på Europa på Wikipedia finns inte Turkiet med alls.
Så då började jag kolla upp mer vilka länder som är med i Eurovision som inte tillhör Europa.
Då fanns heller inte Azerbaijan och Georgien med över länder på Europa på Wikipedia.
Då kollade jag bara lite snabbt.
Så nu skulle jag kolla detta igen och då gjorde jag även så att jag sökte på Europe på Wikipedia så att det blev den engelska versionen av det.
Där finns Turkiet, Azerbaijan och Georgien med. Varför finns dom då inte med på den Svenska versionen? Och varför är ett Asiatiskt land med i Eurovision song contest för?

KOMMENTARER:

  • Anneli säger:
    2012-05-29 | 19:38:41

    Wikipedia är nog ingen vidare källa att hämta information ifrån om man vill ha sanna fakta (vilket ditt blogginlägg också styrker).

  • Anonym säger:
    2012-06-02 | 00:38:15

    Jag vann pengar på Loreen, tusenlappar.

    Så jag skiter i vilket.

Kommentera inlägget här: