Follow your heart

Middagstips

Kategori:

Lagade en supergod middag igår, eller jag tyckte att den var det iaf, så då tänkte jag tipsa om det ifall man har dålig fantasi någon dag :)
 
Ugnsrostade rotfrukter, valde bara sötpotatis och morot igår men det kan man ju välja vad man vill till. Ringlade över olivolja och kryddade med salt, peppar, timjan och vitlök. 
 
Stek kyckling, eller annat kött går nog också om man inte gillar kyckling.... Kryddade bara med salt och paprikapulver. På slutet la jag även i paprika i stekpannan och stekte på den lite. 
 
Sen gjorde jag en sås till på cremé fraiche, salt, timjan, dragon, persilja, gräslök, rivet citronskal och lite pressad citronsaft. Använde 1 dl cremé fraiche, sen resten hade jag i lite som kändes bra. dragon och timjan hade jag färsk hemma men det går nog med torkad också. 
 
Så serverade jag med bladspenat och cocktailtomater. 
 
Det kanske låter mycket och avancerat så här sett men det är superenkelt! :)
 
 
Kommentera inlägget här: