Follow your heart

Happyface!

Kategori:

Alltså när saker går som man vill så blir jag bara så jäkla glad och det är just vad det har gjort nu, gått min väg alltså och jag är så lycklig :D
När jag såg tiderna för hur kvartsfinalerna i OS-hockeyn så tänkte jag att Tre Kronor kommer antagligen att få en av tiderna då jag jobbar.
Dom tiderna som fanns att välja på var 9.00, 13.30 och två 18.00.
Jag jobbar mellan 11.30-20.20 så skulle matchen ha blivit 13.30 eller 18.00 så hade jag alltså missat den eller fått lov att ta semester.
Men så läste jag att Kanada, USA och Ryssland får välja tid för match före Sverige och eftersom alla fyra har en varsin match, eller ja Ryssland var ju inte klara än när detta bestämdes men dom fick välla välja ändå, så skulle ju Sverige få välja sist/ta den tiden som blev över.
Och alla fattar ju att varken Kanada eller USA skulle ta den första tiden för det är ju typ mitt i natten hos dom då och Ryssland vill ju antagligen också spela på en bra tid.
Så då kändes det som att Sverige skulle få lov att ta den första tiden och det var det jag hoppades på också.
Och det fick dom, tjoho!!!
Jag är säkert en av få som är glad över att dom fick den tiden :P
Men nu kan jag först kolla matchen, sen är den slut lagom tills jag måste gå till jobbet och jag slapp ta ut en semesterdag, inte för att det egentligen hade gjort något.
Sen får vi välla se hur det blir på fredag då semifinalerna spelas och går Tre Kronor vidare till semin så spelar dom antingen 13.00 eller 18.00 och jag jobbar så klart samma tid då som jag gör imorgon, så då lär jag ju ta semester.
Bronsmatchen spelas på lördag 16.00 och då jobbar jag till 17.20 så då kan jag se sista perioden iaf om dom skulle hamna där. 
Men går dom till final så spelas den på söndag 13.00 och då måste jag ju ta semester!
Det kanske låter lite knäppt, det kan jag väll erkänna själv, men vissa saker vill man helt enkelt inte missa.
 
Men först kvartsfinalen imorgon och Tre Kronor-tröjan kommer vara på :)
 
 
Kommentera inlägget här: