Follow your heart

Ibland blir det fel....

Kategori: Allmänt

Läste en text nyss på wikipedia, så kommer jag till meningen: He is à retired professional ice hockey goaltender. Fast jag läste: He is à retarded professional ice hockey goaltender.
Tyckte att det inte riktigt stämde med tanke på att jag vet att denna person ej är retarded...
Måste nog sluta läsa så snabbt och börja läsa mer noga ;)
Sen ska jag gifta mig med en teknisk kille för jag och teknik matchar inte riktigt och har aldrig gjort. Nu vill jag jag köpa en sladd mellan datorn och tvn. Spånk har hjälpt mig lite över sms och sagt två olika sladdar men det är en massa konstiga hål och står konstiga saker så jag fattar ändå ingenting.
När jag bodde hemma så var det så bra att pappa alltid gjorde det tekniska åt mig. Han brukade säga åt mig först att läsa instruktionerna. Då sa jag att jag redan hade läst dom men inte fattade ändå, fast jag öppnade aldrig ens en instruktionsbok/blad. Så gjorde han det åt mig, hihi.
När jag väl måste fixa nått så gör jag det som det ser ut att kunna funka och sen hoppas jag på det bästa. Har för lite tålamod för att läsa instruktioner :P
Ibland går det inte riktigt ihop, då blir jag förbannad (tålamodet) och slår lite och har mig sen funkar det ;)
Men jag ska välla klara av att fixa en sladd på egen hand ändå!!

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2011-12-01 | 12:32:06

    doooh! hdmi sladd.

    det står hdmi bredvid uttaget på din tv, å sen på datorn måste du ha hdmi intag, det ser likadant ut som på tvn.

    Om du har för gammal tv kan du skaffa en vga kabel, det är samma kabel som du har i datorskärmen (om du har gammal datorskärm), men då får du inge ljud, sålänge du inte har extra ljudsladdar.

    Snällläsaresomtrotselakheterfråncamillaärsnäll

  • Anonym säger:
    2011-12-02 | 11:10:01

    Du måste vara helt trög!

Kommentera inlägget här: