Follow your heart

Rik pensionär

Kategori:

Jag kände precis att jag var smart som 20 åring och då började pensionsspara!
Satt nyss och kollade olika konton och sparanden på internetbanken och pensionskontot är det jag just nu har mest pengar på.
Jag vill inte vara en sån pensionär som bara sitter hemma i en lägenhet med två katter och bara kollar på tv hela dagarna.
Roligare saker kan man ju fylla sina dagar med faktiskt och då kan ju pengar vara bra att ha.
Och det är ju bra att det inte går att få ut något av dom pengarna förän pensionen, annars skulle det nog inte finnas så mycket pengar där nu :P
Enda sättet för mig att inte göra slut på pengar är att låsa dom.
Jag måste bli bättre på det där med att spara pengar, just nu är jag världssämst på det.
Det är ju mycket roligare att spendera alla pengarna än att dom bara ska ligga där ;)
Men det kan ju faktiskt vara väldigt bra att spara om det skulle hända något och man står där utan pengar helt en dag typ....
Jag måste lista ut hur jag kan göra för att bäst spara och jag måste lära mig att lägga band på mig själv när det kommer till shopping!!!!
Jag behöver faktiskt inte allt ser som är fint.
Det tänker jag försöka bli bra på i år, sparande!
Kommentera inlägget här: