Follow your heart

Feeling good

Kategori:

Nu ska ni få höra, idag har jag sprungit runt Jungfruberget vilket blev i slutändan en springtur på 8 km.
Alltså, 8 KILOMETER!!! 
Och runt Jungfruberget, det är typ helt galna backar där tydligen. Både branta och långa.
Jag har högst sprungit 5-6 km och då på mer plana sträckor.
Så jag kände mig så jäkla bra som verkligen sprang hela vägen, förutom ett stopp på toppen på någon minut för att fota den vackra utsikten. Men det kändes ganska behövligt då också för det var direkt efter den mest galna backen. Jag trodde att jag skulle få en hjärtattack ett par gånger när jag sprang upp för den. 
Dom andra backarna var ganska långa också men inte riktigt lika branta, men det var ändå flera gånger jag helst ville hoppa av det där jävla berget :P
Nej men lingon- och blåbärsriset, mossan och barren såg ganska mjuka och sköna ut där emellanåt...
Men jag tror att jag orkade springa hela tiden också för att jag inte hade en aning om var jag var, vad som skulle komma eller hur långt det var kvar. Nu när jag vet känns det tveksamt att jag kommer att springa där igen :P 
Fast jag vill utmana mig själv och springa rundan snabbare och eftersom jag nu vet hur långt det är och hur det ser så kan jag ju mer lägga upp hur snabbt jag kan orka springa för att orka hela vägen runt. 
Det gick lite segt sen att gå hem från Lugnet, jäkla sega ben. När jag sen väl komma hem la jag mig på soffan på en gång och somnade direkt och sov någon timme, det var skönt ;)
Jag känner redan nu att jag nog kommer att ha rejäl träningsvärk i ben och rumpa imorgon, jääeej!
Ett avsnitt 90210 nu innan det är dags att sova igen, ledig imorgon och ska då försöka få lite färg på min bleka kropp för det ska vara sooooool och varmt :D
 
Dagen utsikt :)

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2013-05-30 | 10:52:33

    puhh, fan vilken tur man inte springer där längre ;) men duktig du är!! grymt jobbat.
    Snart får grabbarna se upp azzå..uj uj uj!
    you go girl

Kommentera inlägget här: