Follow your heart

Ont från helvetet

Kategori:

Senast jag mådde så här dåligt var för nästan exakt 4 år sen. 
Camilla började bli dålig under påsk och sen var hon riktigt dålig. En dag ville hon bara ha Max-mat, detta var innan Max fanns i Falun så hon frågade mig om jag kunde köra henne till Borlänge. Hon hade börjat tillfriskna så jag tänkte att det nog var lugnt. 
Jag skulle aldrig ha kört henne.... Jag låg efter det helt förstörd i en vecka, jag hade så ont överallt. Till och med ögonen gjorde ont, så jag kunde inte ha dom öppna utan var tvungen att ligga och blunda hela dagarna. Superskoj. 
Dessutom så fick jag Otrivin, nässpray, köpt till mig vilket jag inte hade använt förut. Köper alltid Nasin. Det där jävla Otrivinet förstörde mig ännu mer, fick som en vass klump i halsen,varje gång jag sprayade in det, som gjorde så jävla ont att jag trodde att jag skulle dö varje gång. Alltså på riktigt, för den där klumpen var jättestor alldeles i början och jag kunde inte andas riktigt av den så jag trodde att jag typ skulle kvävas. Jag vet inte om det är något ämne i just Otrivin som jag kanske inte tål men jag har då aldrig använt det igen efter det, usch! 

Nu gör allt så där ont igen och det är bara ett helvete. Alltså en förkylning och typ feber klarar jag av så men det är när det gör ont som jag inte står ut. Jag får panik utav smärtan. Och det som gör mest ont nu är halsen och öronen. 
Inatt kunde jag knappt ens sova något för att allt gjorde så ont. Sov kanske tre timmar sammanlagt och det är inte särskilt bra när man är sjuk. Just för att sömn botar lite men också för att man blir knäpp i huvudet av att ligga vaken på det där sättet och sjukdomar gör ju en ännu lite knäppte i huvudet. Så jag låg där och mest tänkte på om det skulle gå att skära halsen av sig med en kökskniv... 
Det är ju helt sjukt att bara tänka sånna tankar, men när man har så här jävla ont så vill man bara bli av med smärtan på snabbast möjliga sätt. Fast att skära halsen av sig med en kökskniv skulle nog göra bra jävla ont det med. Nej usch, hoppas att jag kan sova inatt så att jag iaf slipper störda tankar, för det är bara störda tankar och absolut ingenting jag skulle göra, och förhoppningsvis vaknar lite piggare imorgon. 
Just nu stoppar jag i mig Alvedon typ var fjärde timme för att slippa den värsta smärtan så det skulle vara skönt om jag slapp hålla på så. 

Jag vet att jag är jävligt gnällig nu. Killar/män är ju allmänt kända för att kunna vara väldigt klena och gnälliga när dom blir sjuka. Jag har fått höra några gånger att jag är värre :P 
Det är jag säkert också för det värsta jag vet är att ha ont. Jag fixar det verkligen inte och då blir jag jävligt gnällig. Önskar att man kunde sova hela tiden under den tiden man är sjuk så att man slipper känna att man har ont. Sen när man vaknar så mår man prima! 
Och på det så måste jag ha vridit till högra knät inatt när jag skulle vända mig för helt plötsligt gjorde det jävligt ont och jag kunde nästan inte räta ut det och så har det vart så några gånger under dagen också. Plus att jag har fått en finne på hakan som gör ont också. 
Skitliv! 
Kommentera inlägget här: