Follow your heart

Vardagslycka

Kategori:

I en månad som november är det alltid skönt att hitta på något extra som kan förgylla lite i den gråa vardagen.
Igår åkte jag och farsan upp till Leksand för att se Tre Kronor - Ryssland.
Det är alltid en varm känsla som infinner sig i kroppen när man kommer in i Tegera Arena och igår var inget undantag, men det kändes lite märkligt att sitta där i en blågul tröja. Fast ändå bra märkligt.
Tre Kronor är ju ändå det finaste vi har ;)
Jag hade en superkväll och jag tyckte att det var en kul match.
Extra kul att se Patrik Hersley tillbaka i Tegera så klart :)
Kul att han fick göra första målet, kul att han blev utsedd till matchens lirare och kul att flera i arenan ropade 'SKJUT!' varje gång han hade puck i offensiv zon.
Han var ju självklart superbra i Leksand förra säsongen men dom gånger han spelade med Tre Kronor då kände jag inte samma feeling ifrån honom. Men igår tyckte jag att han spelade riktigt bra, lugnt och stabilt liksom. Och skottet fanns ju fortfarande där ;)
Nog om Hersley... Matchen blev spännande, även fast andra perioden var lite trög, men så i tredje kändes det som att det hade gått hur som helst. Så gick det till förlängning och jag satt som på nålar...
Inget mål där så då var det straffar som gällde, så jäkla nervigt för en sån som mig.
Tre Kronor satte dom två första straffarna och bra straffar var det också.
Tre Kronors målvakt tog ryssarnas båda straffar så då var det klart, Tre Kronor vann jääääj!
 
Nu har jag en ledig helg innan det är fem dagars jobb igen, men nästa fredag ska jag med några från jobbet på julgalan så det kommer bli skoj :)
 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Persika säger:
    2014-11-08 | 12:23:26

    WOOHOOOO!!! När ska vi kolla på hockey?

Kommentera inlägget här: