Follow your heart

Sminktips

Kategori:

I ungefär två år har jag kört på samma foundations och jag har tyckt att den har varit bra tills för någon månad sen, då började den kännas trist ock lite grötig på huden. 
Så när den igår morse tog slut och jag på igår kväll var på maxi för att köpa en ny bestämde jag för att testa någon helt ny. 
Testade flera stycken på handen men alla kändes lite så där. 
Så provade jag en från Maxfactor och färgen var bra men konsistensen kändes lite så där. 
Men så såg jag att Maxfactor hade en annan modell fast i samma färg och när jag provade den föll jag direkt, konsistensen alldeles len och fluffig. 

Maxfactor Ageless elixir, 2 in 1 Foundation + serum. Färgen som jag valde är warm almond och den har även spf 15 i sig. Solskyddsfaktor har blivit ett måste i när jag köper foundation. 

Använde den idag då och jag tycker att den har suttit bra och varit täckande hela dagen. Men det bästa var nyss när jag skulle tvätta bort den, då kändes huden alldeles babylen. 
Så vill man ha babylen hy så ska man köpa denna! 
Sen, jag vet inte om det är så eller om jag blev så exalterad över den, men jag tycker att min hy haft mer lyster idag både med den på och nu efter att jag tvättade bort den. 
Antagligen är det ju serumet som gör det och även att man blir så len och det är ju extra perfekt den här årstiden när man har lätt för att bli väldigt torr på grund av kylan. 

Så den kan jag absolut rekommendera, även fast jag bara har använt den en dag :) 




Kommentera inlägget här: