Follow your heart

Riktiga män

Kategori:

Det blev inte en sån spännande helg.
I fredags när jag kom hem käkade jag först, sen blev det en dusch innan jag gick och la mig och läste lite innan jag somnade.
I lördags kom hem Jessica och Christopher hem till mig på kvällen och käkade middag och så kollade vi på Så mycket bättre. Har inte följt dom andra säsongerna av det, har sett något program så där men i år är ju tre av mina favorit artister med så då kanske jag kollar mer på det.
Igår efter jobbet var jag ner och kollade på hockeyn, Fif-Tierp. Inte en sån skojig match, det mest underhållande var välla Tierps hejaklack på fyra personer som stod och drack öl. Fast man skrattade mer åt dom än med dom :P
När jag kom hem på kvällen slappa jag bara framför tv:en och såg några av dom bästa programmen, Solsidan, Hart of Dixie och Jersey Shore :)
 
När jag sen gick och la mig började jag läsa en ny bok som jag köpte i fredags, Fifty shades of grey eller Femtio nyanser av honom som den heter på svenska. Har sett en del som har skrivit om boken och förstått att den är ganska poppis och hon i bokhandeln sa det också att den är en storsäljare.
Orkade bara läsa ett kapitel igår men man blev ganska nyfiken av den och vad jag har förstått så ska den vara lite snuskig och snusk är ju alltid trevligt att läsa om.
En av karaktärerna är en ganska mäktig man (tror jag, har ju inte kommit så långt :P) och jag tänker då lite på Suits med Harvey Specter och Mad men med Don Draper....
Det känns som att mäktiga män är heta igen, det gillar jag!
Dom har välla kanske alltid varit heta på ett sätt men på senare år har det nästan blivit något "fult" och kvinnor har lyfts fram mer och höjts till skyarna.
Alltså när mycket av den där girlpower grejen började tänkte jag lite 'fan va coolt' typ. Men nu känns det bara uttjatat. Nu tycker jag inte att man ska sluta lyfta fram mäktiga kvinnor och kvinnor som åstadkommer bra saker men man behöver välla inte göra en sån stor sak av det och jag tycker inte att männen ska komma i skymundan för det. 
Det är ändå något sexigt med en mäktig man i en snygg kostym ;)
Fast ändå skulle jag aldrig kunna se mig själv med en sån typ, jag gillar nog mer lite avslappnat. Så länge han luktar gott så är det andra lite skitsamma :P
 
Jullan sa förra helgen att jag är den mest konservativa människa hon känner. När jag skrev detta nu om mäktiga, sexiga män i kostym kände jag mig ännu mer lite så...
Typ som att jag tycker att männen ska jobba och kvinnan ska vara hemmafru :P
Men jag gillar välla bara när män är män, inget fjolleri och mesande.
Och någonting som jag verkligen avskyr är detta med hen, alltså jag förstår det verkligen inte. Jag ryser bara nu när jag skrev ordet. Det är något som jag aldrig kommer att använda. För för mig känns det som att man inte längre får vara tjej/kille, kvinna/man, utan det är som att alla ska vara lika. Fast alla är ju inte lika och det skulle vara jävligt tråkigt om det inte fanns olika kön.
Nej det där lär dom sluta med på en gång!
 
Så här tycker jag, sån är jag.
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2012-10-30 | 00:37:28

    Vad bra, du är ingen feministkärring, antecknar.
    Mäktiga män is the shit

Kommentera inlägget här: