Follow your heart

Det värsta som kan hända

Kategori:

Såg en grej igår på facebook vilket ledde till en del funderingar...
Vilket är värst att mörda eller att våldta?
Det jag kom fram till var att blir man mördad så är det värst för ens nära, för själv känner man ju ingenting då så.
Medan en våldtäkt är nog värst för en själv för då måste man leva med det sen och det kan ju bli ännu värre beroende på hur gröv våldtäkt det är.
Visst att man fortfarande i alla fall lever efter en våldtäkt men jag tror att en våldtäkt nog tar död på något inom en istället.
Sedan kan ju en våldtäkt medföra andra grejer, man kanske blir smittat av någon sjukdom typ HIV och då är man ändå dömd till döden typ.
Skulle jag bli våldtagen och smittad med HIV då skulle jag nog önska att jag hade blivit mördad på samma gång, för jag tror inte att man någonsin kan må bra efter en sådan grej och man kan ju inte leva som förut och ingen kommer vilja vara med en typ...
Jag kom egentligen inte fram till vad som är värst för det är alltid någon som får lida.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2013-12-18 | 21:56:31

    det värsta som kan hända är att du stänger din blogg, vems blogg ska man då stalka, finns ju massa, men du är ju ändå härifrån, lite kul att läsa då..speciellt när du snackar om killar, det är roligast :P
    Fast det där om HIV är ju inte sant, Andreas i Alcazar får ju ligga ändå, iaf verkar det ju så i intervjuer med honom å så, och bli mördad tex i vintern, ligga å förblöda själv, skaka å vara livrädd å dödsångest..asså näe, ja skulle hellre bli våldtagen, tänk på all hjälp man ändå får för att "komma åter till vardagen" kolla på alla tjejerna som släppts ifrån sjukajävlar som låst in dom å våldtagit dom i flera år...dom får styrka, å är som pånytt födda å gråter av glädje att få leva ett så "normalt liv" som det bara går, igen :p

Kommentera inlägget här: