Follow your heart

En inneboende

Kategori:

Jag börjar helt seriöst tro att det bor kvar någon/något i min lägenhet.
Jag har alltid haft lite av den känslan men när jag i våras köpte en ny säng och nu sover på en annan plats i rummet så har jag känt det ännu mer.
Det känns som att det alltid står någon på ena sidan av min säng, fast bara på just den sidan. Alltid när jag ligger med ryggen mot den sidan så är det flera gånger jag kikar över axeln för det känns så olustigt.
Innan sängbytet så kunde jag kolla mot den platsen lite då och då men då låg jag längre ifrån så då hörde jag ingenting.
Men nu hör jag ljud också.
Eller det är mest släpande fötter. Jag vet ju att jag har en granne ovanför mig och att det skulle kunna vara en enkel förklaring. Men ljudet kommer inte ovanifrån utan det låter som att någon går och släpar fötterna mellan sovrummet och vardagsrummet. Det här kan jag höra varje kväll.
Sen i lördags hörde jag nog det läskigaste hittills, precis från den platsen som det känns som att detta står på lät det precis som att någon tappade ett pärlhalsband på golvet. Det är ju ändå ett ganska speciellt ljud och det kom inte heller ovanifrån, utan från just där på den platsen i sovrummet.
Lika om jag sitter/ligger i soffan så kan jag ibland kolla in i sovrummet just på den platsen.
Jag har aldrig sett något speciellt utan det är bara en känsla utav att något iaktar mig och så ljuden.
Det är ingenting som skrämmer mig på något sätt men det är ändå lite skumt.....
 
Kommentera inlägget här: