Follow your heart

Äntligen!

Kategori:

Så igår kom os bästa sport igång på riktigt, damernas turnering räknas inte.
Utan det är ju självklart hockeyn på herrarna :D
Så jäkla skoj!
Och det blev ju en vinst för Tre Kronor i första matchen, woohoow.
 
Faster skrev till mig precis när matchen började om jag hade hjälmen på.
Så jag var välla tvungen att ta på mig min fina pappershjälm ;)
Så frågade hon sen om jag såg matchen hemma och då svarade jag att jag var det och att jag till och med hade tagit ut en timmes komp för att kunna se hela matchen. Skulle egentligen ha slutat 18.30 och matchen började 18.00 så med komen så var jag hemma alldeles lagom innan matchstart.
Och på det svarade hon att precis innan hade hon sagt till Mackan (hennes kille) att jag skulle säkert kunna ta ledigt för att kunna kolla på hockeyn.
Hahaha, att hon känner mig så väl!
Funderar på hur jag ska göra nästa vecka när alla slutspelsmatcher är, jobbar varenda dag under dom matcherna... Lär nog ta semester så långt Tre Kronor fortfarande är med.
 
Alltså även fast hockeyn är absolut bäst och viktigast så har jag kollat rätt mycket på annat under os nu också.
Skrev det till Fia igår också att jag hatar vintern men ändå tycker jag att det är roligare att kolla på vintersporter än sommarsporter, det är lite konstigt egentligen.
Har kollat och lyssnat på slopestylen här under morgonen och förmiddagen till exempel. Gick till och med upp en timme tidigare för att kunna kolla på det, det känns inte som jag egentligen men det kändes spännande. Synd att det inte blev någon medalj för Henrik Harlaut, han verkar vara en härlig person!
Kollar även en hel del på Studio Sotji, tycker att dom har väldigt bra sändningar över huvudtaget från os :)
Kommentera inlägget här: