Follow your heart

Allergi

Kategori:

Imorse när min kollega kommer till jobbet så är det första hon säger 'är du allergisk? Dina ögon ser alldeles svullna ut...'
Jo det kan jag lova!
Ögon och näsa har varit lite rinniga dom senaste veckorna men jag har inte tänkt på det så mycket.
Så igår kväll började jag nysa hysteriskt och det slutade inte förän jag somnade. Tänkte första att nej bara jag inte är på väg att bli sjuk, näsan började även rinna ännu mer än innan. 
Men då det kittlande något väldigt i näsan också så kändes det inte som en förkylning. 
När jag vaknade imorse var det likadant plus att ögonen rann jättemycket och var alldeles röda längs nederkanten. 
Allting var precis som när det är pollen i luften och visserligen började jag känna av pollen i mitten av februari redan förra året men det var förra året, i år är vädret lite annat. 
Började du fundera på om det kunde vara kvalster...
Ringde vårdcentralen för att få lite råd, dom tyckte att jag skulle prova loratadin, det är receptfria tabletter och det är dom jag tar under pollensäsongen.
Hade som tur var med mig några i väskan så att mötet jag satt på just du förhoppningsvis kunde kändas lite lättare att koncentrera sig på istället för allt nysande och rinnande. 
Det blev lite bättre så det var skönt. 
Efter mötet så börjar min chef prata om att vi kanske skulle köpa tulpaner och ha i konferensrummet under VM men så kom hon på att folk kanske var allergiska.
Det var då jag kom på det, det är säkert tulpanerna jag har haft hemma sen i början av förra veckan som har gjort detta....
När dom bara stod i fönstret så kände jag väll inte av det mer än att jag blev lite rinnig. Men så när jag tog tag i dom igår för att kasta så har jag säkert fått nektar från dom på händerna och så är man med fingrar i ansikte och ögon och så börjar helvetet. 
Skönt att komma på vad det antagligen kunde bero på men tråkigt att det var just tulpaner som är så fina. 
Så om någon hade tänkt att ge mig tulpaner någon gång kan den ju låta bli det ;) 
Nu har jag inte nyst på ett par timmar så det känns bra, hade blivit lite jobbigt nu när jag sitter på en buss ner mot Stockholm och det sitter folk runt omkring. Svullnaden på ögonen har också gått ner så att jag inte ser ut som någon galning längre, puuh! 

Bovarna i dramat :P 
Kommentera inlägget här: