Follow your heart

Slösa

Kategori:

Då jag är extremt bra på att spendera pengar men vill kunna vara mer eknomisk och framförallt kunna spara, speciellt efter att Fia berättade hur mycket hon har lyckats spara ihop, så skaffade jag idag appen Tink.
Där kan man lägga en budget för olika utgifter och så visar den hur man lyckas hålla den varje månad och man kan göra annat lite annat också. Har inte hunnit kolla så mycket men den kändes lite spännande iaf.
Jag kommer säkert spräcka mina budgetar varje månad på grund av att jag är helt värdelös på att hålla i pengar, men jag blev ändå ganska pepp nu på att klara att spara. 
Och just nu har jag lagt en budget så att jag i teorin skulle kunna spara 1500 ungefär varje månad, sen skulle det kunna bli mer då jag har lagt min budget för vissa saker högre än jag kanske spenderar bara för att säkra lite. Vissa saker som hyran ligger ju på samma (nästan) som den är på plus ett par hundra då elen tillkommer på den fyra gånger om året. Men andra grejer ligger iaf högre så att jag har lite spelutrymme.
Jag har ändå blivit lite mer medveten dom senaste två-tre åren och kanske snålar lite mer än innan när det gäller vissa saker men jag är ändå en slösa så....
Får se hur detta går men jag ska försöka i alla fall :)

KOMMENTARER:

  • fia säger:
    2015-02-09 | 18:54:36

    Bra bruden! :-)

Kommentera inlägget här: